måndag 29 augusti 2011

Sökes: En überbutch fejk-flickvän tack!



Jag ska göra en lång historia kort:
Dagarna innan min födelsedag var jag på ett av mina stammis-ställen när det kommer till jobbet. Dock jobbar jag med en kvinna (35-40år) som jag inte jobbat så mycket med förut. På måndagen så kommenterar hon vid lunchtid att jag har "en snygg kropp, en sån som man vill ha" (se ut som, reds.anm) och på eftermiddagen kommer det fram att jag har flickvän var på nämnda kvinna blir rätt besvärad och vill ställa frågor. Vill vara en bra "ambassadör" så säger motvilligt att det är ok, men inga frågor ställs.

Tisdag: Jag är tvungen att jobba i jeans för dagen i ära har mamma (som inte brukar tvätta mina kläder) tvättat alla mina byxor förutom detta par jeansbyxor. Det är jeansförbud, men jeans eller inga byxor alls. Jag förklarar det dock inte för kvinnan utan hon tar upp det med mig, my bad. Sedan gör jag ett par ärliga misstag under dagen, mest för att jag är tvungen att lära upp en annan vikarie där och är lite tankspridd.

Onsdag: Sjuk. Torsdag: inget uppdrag. Fredag: Blir inkallad av chefen och ska ha ett krismöte. Mer om själva mötet en annan gång. Men det som framgick var att kvinnan skickat ett A4 långt klagomål om jeansgrejen och nämnde i förbifarten minsta lilla misstag jag gjort och överdrev dem.

Okej, det blev inte så kort... Btw så ser denna kvinna mer gay ut än vad jag någonsin kommer göra. Första gångerna jag jobbade med henne så gick min gaydar igång men tänkte bara att det var en look-a-like eftersom hon har man och så.

Fast forward 2 månader.

Jag ska jobba första gången sedan detta hände och jag hade ångest hela igår kväll. Vet inte hur jag ska hantera situationen eftersom det är min första negativa reaktion på hela gay-grejen. Går till jobbet och hon låtsats som ingenting. Om jag ska vara ärlig har jag aldrig fått så mycket komplimanger för hur duktig jag är på jobbet som idag. Visst att allting gick problemfritt och att jag har varit där så mycket att jag vet vad jag gör men ändå. Hon kändes bara så falsk och jag blev jätteförvirrad av situationen. Men jag är också rätt retsam och en kommentar hon sa förra gången jag var där malde lite i huvudet på mig:

"Vi hade en jättefin tjej som jobbade här förut med långt fint hår som blev gay. Hon blev hämtad av en jättesnygg kille när hon jobbade här först. Sedan var hon inte här på ett tag... men när hon kom tillbaka så hade hon snaggat håret och på eftermiddagen kom en jättetatuerad tjej med kort hår och hämtade henne här."

Aldrig att jag skulle snagga håret, men skulle vara så jääävla kul och se hennes min om jag skulle kunna få en väldigt butch tjej att hämta mig där! Bara för att retas. Bara för att provocera. Bara för att det skulle vara rätt kul.

Well hello to you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar