måndag 29 augusti 2011

Myspys

I helgen har jag gjort en del lagom random saker. Fredagen spenderade jag hemma hos Ida. Vi åt kycklingspett med pommes, tittade på Top Chef och hånglade i soffan. Eftersom jag var helt utmattad från jobbet så somnade vi rätt tidigt, vid elvatiden ungefär. Mest för att jag däckade och när jag sover har det tydligen någon magisk effekt på Ida som också blir jättetrött då.


Vaknade upp på lördagen vid 7-tiden och såg på film. Sedan började vi baka och vi bakade Macarons, eller snarare Macafails. De blev jättefula men väldigt, väldigt goda. De blev dock sjukt söta eftersom jag hade i för mycket florsocker. Och eftersom Ida är en perfektionist när det kommer till bakning så fick vi absolut inte ta med oss detta till inflyttningskvällen som Maula hade.

Jag kom precis på att jag antagligen borde ha skivit inlägget om uberbutchen efter det här men i alla fall...

Vi tog oss till Tungelsta. Vi kom, vi såg, vi... åt och drack mycket. Mer om det i nästa inlägg, eller inlägget över eftersom jag tänkte skriva om det snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar